8 mai 2012

Cel mai bun profesor din lume

Cum stii ca profesorul tau este extraordinar?

Simplu. Raspunde la urmatoarele intrebari:

1. Iti place felul cum preda?
2. Iti place materia pe care o preda / ai ajuns sa iti placa materia pe care o preda?
3. Consideri ca este un om pe care poti sa-l iei drept model?
4. Ti-ar placea daca ti-ar fi profesor la absolut toate materiile?

Daca raspunsul tau a fost DA la cel putin trei dintre intrebari, felicitari, profesorul tau este cel mai bun (pentru tine si probabil pentru ceilalti)!

Cum am ajuns sa scriu cele de mai sus?

Se spune ca este de ajuns sa ai numai doi profesori extraordinari in timpul scolii pentru a fi inspirat tot restul vietii. Sau cel putin asa am citit intr-o carte. Nu era despre profesori... cred.

Oricum, am vrut sa scriu acest articol pentru ca eu am fost (si sunt) destul de norocoasa sa am parte de trei astfel de profesori. Primul profesor, care este de fapt profesoara, este mama. Vorbesc serios, chiar e profesoara de matematica. Insa ce m-a invatat ea a fost muuult mai mult decat matematica. Mama m-a invatat aproape tot ce stiu astazi. Doar e mama.

A doua profesoara extraordinara a fost domnisoara Vatris, cea mai buna profesoara de romana pe care am avut-o vreodata. Mi-a fost profesoara timp de trei ani uimitori, si m-a inspirat inca din momentul in care am cunoscut-o pentru prima data. Ea era genul de profesoara pe care orice elev viseaza sa o aiba: frumoasa, tanara si distractiva. Dar pentru mine era mult mai mult de atat. Era (si este) foarte inteligenta, creativa si, mai ales, o profesoara geniala. Am invatat mai multa romana atunci decat am facut-o in trei ani de liceu la profilul filologie. Pe bune! Ultimii trei ani de gimnaziu au fost anii in care am invatat cel mai mult si am luat cele mai mari note, si asta a fost in mare parte datorita ei. Pentru ca ne-a fost, mie si colegilor mei, mai mult decat o profesoara. Ne-a fost, intr-o oarecare masura, diriginta, prietena si colega. Da, si colega, pentru ca la un moment dat am avut ocazia sa predam o lectie de romana, iar in cadrul acelei ore domnisoara profesoara lua notite ca toti ceilalti elevi. A fost profesoara care a avut, pana acum, cel mai mare impact asupra mea ca eleva. M-a inspirat atat de mult si o consider, chiar si acum, dupa trei ani in care nu mi-a mai predat, o profesoara extraordinara si un model in viata.

In final, al treilea profesor extraordinar este actualul meu profesor de istorie optional, domnul Ionescu. Este un profesor remarcabil, care ne invata lucruri interesante ora de ora. Am invatat mai multe despre istorie de la el decat de la profesorul nostru de istorie. Sunt sigura ca dumnealui ne-ar putea preda absolut orice materie si ar reusi sa ne faca sa intelegem si sa invatam.
Trebuie sa va spun ca din primul an de liceu mi-am dat seama ce porcarie este e fapt sistemul de invatamant din Romania. In loc sa ne invete ceva nou, scoala nu numai ca a esuat lamentabil sa faca asta, dar nu a facut decat sa ne prosteasca si mai tare. Ei bine, eram parerea asta si la inceputul acestui an. Nu credeam ca mai exista vreun profesor pe lumea asta care sa ne invete ceva acum, cand deja nici noua nu ne mai pasa de scoala sau de note. Chiar nu credeam. Dar incredibilul s-a intamplat. Si acest profesor a fost exact ceea ce ne trebuia, noua si mintilor noastre plictisite.
(Azi am avut ora cu el si asta m-a inspirat sa scriu acest articol.)

Tu ce profesori extraordinari ai (sau ai avut)? De ce te-a impresionat? Si mai ales, il consideri un model in viata?

2 comentarii: